Newsletter

Zapisz się

3R Studio – augmenting the future

Kiedy technologia AR się rozpowszechni i przyjmie wygodniejszą formę, nastanie prawdziwa era spersonalizowanej reklamy outdoorowej.

Chociaż 3R Studio istnieje dopiero od 1 września 2010 roku, w swoim portfolio zdążyło już zgromadzić zarówno aplikacje (np. SPH3RO) jak i gry (Slingame, Relict Racer, Sokoban 3R, 3ILLIARDS). Ale to nie wszystko! 3RS jest także twórcą technologii związanej z rozszerzoną rzeczywistością (Flashlight, 3LATIVE).

Od początku byliślogo 3r studiomy mocno zorientowani aby tworzyć i rozwijać własne technologie 3D oraz specjalizować się w rzeczywistości rozszerzonej. Rynek mobile wtedy ożywał za sprawą wzmożonej aktywności Androida. Zależało mi, aby kreatywnie wykorzystywać przestrzenność wirtualnej sceny nie dostępną nigdzie indziej tak łatwo, jak w Augmented Reality, stąd pomysły na nasze pierwsze gry. Uczyliśmy się tworzyć i wydawać aplikacje na Androida najpierw symulatorem procy a następnie grą w bilarda – oczywiście w oby grach należy wykorzystywać przestrzeń do rozgrywki. Uważamy, że dotykowy ekran z czasem będzie nudził, staramy się zdobywać doświadczenie i osiągać technologie, dzięki którym będziemy mogli oferować bardziej interaktywne, ciekawsze i innowacyjne produkty. Obecnie tworzymy komercyjne aplikacje promocyjne, informacyjne, reklamowe. Tworzymy na światowym poziomie, gwarantujemy najwyższą jakość, zawsze dokładamy pomysłowość. Udzielamy także konsultacji dla projektów interaktywnych, staramy się też rozwijać kilka swoich projektów. Poprzez interaktywność rozumiemy nie tylko AR, także komunikację z serwisami przez Internet, wifi, BT, wykorzystanie sensorów urządzeń, wykorzystanie QR kodów. Aplikacje projektujemy, wykonujemy i testujemy u siebie, mamy w zespole wielu utalentowanych ludzi. Jeśli chcesz mieć na prawdę innowacyjną aplikację (wykorzystującą potencjał smartfonów), to zgłoś się do nas! – Piotr Koźniewski, Dyrektor Kreatywny 3R Studio.

Na potwierdzenie powyższych słów opiszę Wam pokrótce jeden z ostatnich mobilnych casów. Rzecz działa się podczas festiwalu „Warszawa w budowie 2012” którego czwartą edycję organizowało Muzeum Sztuki Współczesnej w Warszawie. W ramach tego festiwalu pokazana została wystawa pt. „Miasto na sprzedaż”, której głównym celem była prezentacja zwiedzającym możliwości związanych z  przyszłością outdooru. Organizatorzy wykazali się nie lada kreatywnością i postawili na najnowocześniejszą technologię wykorzystywaną w interaktywnych kampaniach marketingowych z udziałem mobile – augmented reality czyli rozszerzoną rzeczywistość. 3R Studio do udziału w projekcie zostało zaproszone przez Platige Image, najważniejsze polskie studio animacji 3D i postprodukcji.

Na czym dokładnie polegał udział AR w wystawie? Część plakatów, grafik czy layoutów stron internetowych przedstawiających przyszłość outdooru miała zaszytą w sobie rozszerzoną rzeczywistość. Aby ją aktywować wystarczyło ściągnąć na swojego smartfona lub tablet dedykowaną, stworzoną konkretnie na ten event aplikację. Następnie z odpaloną appką, kamerką smartfona lub tabletu nakierować na specjalnie oznaczone interaktywne części wystawy. Dzięki temu na ekranie urządzenia zwiedzający mógł dostrzec nowe elementy, które osadzone w przestrzeni oddawały wrażanie, jakby były jej realną częścią. O właśnie tak:

Zamieszanie dookoła budynku, w którym oryginalnie odbywała się wystawa właściwie przyćmiło w mediach ją samą, ale niedługo być może wywalczymy za to nagrodę na Mobile Trends Awards – Piotr Koźniewski.

Trochę żałuję, że nie na wystawie nie byłam osobiście. W sumie odwiedziło ją łącznie 28.231 osób (w tym ponad 150 grup zorganizowanych). Jestem jednak przekonana, że to dopiero początek włączania mobile w tego typu przedsięwzięcia i na pewno kolejna taka akcja to tylko kwestia czasu. 3R Studio życzę szczęścia na Mobile Trends Awards!

Szczegóły wystawy „Miasto na sprzedaż” tutaj.

Skomentuj

Jedna odpowiedź do “3R Studio – augmenting the future”

  1. […] ponieważ raz, że dzięki niej poznałam masę fantastycznych osób (pozdrowania dla: ekipy 3R Studio, od której wszystko się zaczęło oraz ekipy polskapresse.pl ),  których albo nie znałam […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj także

Mobile 24 - 06 - 2014

QR kody w prasie – nowe badanie MEC Interaction


Shares: 0
Event 23 - 04 - 2013

3… 2… 1…. Warsaw Speaks Mobile STARTS!


Shares: 0
Mobile 12 - 03 - 2013

Mercedes klasy A raz jeszcze, czyli jak skutecznie wykorzystać narzędzia mobile w kampanii


Shares: 0
Mobile 27 - 03 - 2015

Rynek mobile w Polsce – infografika


Shares: 0
Udostępnień