Newsletter

Zapisz się

Branża mobile na dywaniku – wyniki QUIZu

W ostatnim tygodniu sierpnia branża mobilna miała okazję spróbować swoich sił w anonimowym teście, który od 27 do 30 sierpnia dostępny był na stronie mpoll.eu – serwisu, dzięki któremu w łatwy sposób można zebrać opinie konsumentów na wszystkich urządzeniach typu laptop, tablet czy smartfon, należącym do Mobile Institute.

Quiz

Aby wziąć udział w teście należało wpisać kod MOBILE a następnie przejść przez 15 pytań związanych z rynkiem aplikacji mobilnych.

Już dawno chodził za mną pomysł przeprowadzenia quizu sprawdzającego stan wiedzy branży mobilnej. Jakiś czas temu na swoim blogu prosiłam firmy działające w mobile o przesyłanie mi materiału umożliwiającego przygotowanie infografiki opisującej stan oraz wielkość tego rynku w Polsce (infografika się tworzy, obecnie jest u… grafika). Tak czy siak – mój apel spotkał się z  zainteresowaniem – otrzymałam od Was wiele zgłoszeń, a emaile, z których te zgłoszenia przychodziły skrzętnie zapisywałam gwoli wykorzystania do niecnych celów ;) np. quizu.

Do udziału w projekcie zaprosiłam firmę Snapp, która specjalizuje się w promocji aplikacji mobilnych. Razem z Michałem Gierą, CEO Snappa przygotowaliśmy 15 pytań, które następnie wysłaliśmy do wybranych osób z branży (mojej listy mailingowej oraz innych osób, o których wiemy, że mają do czynienia z mobile).

Wasz udział i zaangażowanie przeszły moje oczekiwania. Szczerze mówiąc nie liczyłam na aż tak liczne odpowiedzi, baza mailingowa zawierała raptem 76 adresów, a tymczasem quiz wypełniło 61 osób! Oczywiście, pewnie zdarzały się wypełnienia przez osoby spoza listy odbiorczej, ale wierzę, że nie byli to przypadkowi ludzie, a osoby działające w branży. Wasza reakcja na quiz przerosła moja oczekiwania nie tylko pod względem uczestników. W tym czasie otrzymałam od Was mnóstwo pozytywnych informacji odnośnie samej idei i poziomu trudności quizu. Bardzo mnie to cieszy :) Szczególnie ten poziom trudności. No cóż, nie mogło być za prosto, musiałam trochę pokomplikować i przytemperować Wasze mobilne ego ;)

Najpierw pytania

Proszę, o to cała lista pytań z poprawnie zaznaczonymi odpowiedziami (boldem). Proszę się nie kłócić, poprawne odpowiedzi są sprawdzone, więc jeśli komuś się wydaje, że ranking Google Play odświeża się co godzinę niech lepiej zweryfikuje swoją wiedzę ;)

1. Obecnie w App Store jest
a. ponad 1 milion aplikacji mobilnych
b. 50 milionów
c. 100 milionów
d. 200 milionów

2. Ranking Google Play odświeża się:
a. codziennie
b. raz na tydzien
c. raz na miesiac
d. co godzinę

3. Do końca 2013 roku użytkownicy pobrali z App Store:
a. 10 miliardów aplikacji mobilnych
b. 50 miliardow aplikacji mobilnych
c. 100 miliardów aplikacji mobilnych
d. 130 miliardów aplikacji mobilnych

4. ASO to skrót od:
a. Apple Store Optimization
b. App Score Optimization
c. Apple Store Optimizer
d. App Store Optimization

5. Miejsce w rankingu aplikacji Google Play zależy od (zaznacz wszystkie):
a. ilości pobrań
b. częstotliwości użycia aplikacji przez użytkowników
c. jakości opisu aplikacji
d. modelu w jakim jest wydana dana aplikacja
e. negatywnych ocen użytkowników
f. pozytywnych ocen użytkowników
g. częstotliwość aktualizacji

6. App Store został otwarty:
a. 3 lata temu
b. 4 lata temu
c. 5 lat temu
d. 6 lat temu (tutaj początkowo wkradł się błąd w postaci 7, ale został szybko usunięty. Jeśli ktoś zaznaczył 7 to liczyło się jako poprawna odpowiedź).

7. Aplikacja w app markecie może być wydana w modelu (zaznacz wszystkie):
a. premium
b. freemium
c. paid
d. owned
e. free

8. Opłatę za dodanie aplikacji pobiera
a. Google Play
b. App Store
c. Windows Store
d. Wszystkie powyższe
e. Żadne z powyższych

9. Najwięcej organicznych pobrań aplikacji mobilnej można uzyskać:
a. z kampani banerowych w sieciach reklamowych
b. korzystając z kampani AdWords
c. dobrze dobierając słowa kluczowe opisujące aplikacje w appmarkecie
d. umieszczając reklamę aplikacji w social mediach

10. Najczęściej użytkownicy szukają aplikacji mobilnych (wybierz top 2):
a. w wyszukiwarkach appmarketów
b. kampanie w sieciach reklamowych
c. kampanie w social mediach
d. reklamę TV
e. poprzez rekomendacje znajomych

11. W Polsce najpopularniejszym systemem operacyjnym smartfonów jest:
a. iOS
b. Windows
c. Symbian
d. Android

12. Do czego najczęściej Polacy wykorzystują swoje smartfony:
a. słuchania muzyki
b. do robienia zdjęć
c. korzystania z internetu
d. do grania

13. Który z modeli biznesowych aplikacji jest najbardziej efektywny finansowo:
a. paid
b. freemium
c. in-app advertising

14. Ile łącznie znaków dla słów kluczowych jest istotnych dla pozycjonowania w appstore:
a. pierwsze 101
b. pierwsze 125
c. pierwsze 100
d. pierwsze 150

15. Ile wynosi średnia retencja użytkowników danej aplikacji w ciągu 6 miesięcy od jej zainstalowania:
a. ok. 90%
b. ok.70%
c. ok. 80%
d. 60 %

Ot i cała filozofia :)

Wyniki wyniki wyniki

Podsumowanie quizu dla branży:

  • średnia ilość prawidłowych odpowiedzi 11
  • średni % prawidłowych odpowiedzi 73%
  • max ilość prawidłowych odpowiedzi 20 (jedna poprawna odpowiedź w pytaniach wielokrotnego wyboru jako 1)
  • max % prawidłowych odpowiedzi 100% (to ja ;) )
  • min czas wypełnienia ankiety 49 sec (ktoś się przestraszył drugiego pytania?)

To oczywiście podsumowanie ogólne, natomiast przechodząc do szczegółów..

PROBLEMY

  • Najwięcej problemów mieliście z pytaniem nr 5.  Tylko 6% uczestników quizu wskazało poprawnie wszystkie 4 odpowiedzi. 9% wskazało poprawnie 3, 8% 2 odpowiedzi i 1 prawidłową 15%.
  • Kolejnym hardcorowym pytaniem było pytanie nr 7. Tylko 18% wypełniających quiz zaznaczyło poprawnie wszystkie 3 odpowiedzi. 2 prawidłowe zaznaczyło 17%, 1 prawidłową 9%.
  • Także pytanie nr 10 sprawiało problemy. Tylko 20% uczestników quizu zaznaczyło poprawne dwie odpowiedzi, 25% zaznaczyło zaś odpowiedź: w wyszukiwarkach appmarketów.

KWESTIE OCZYWISTE

  • 98% z Was poprawnie wskazało Android, jako wiodący system operacyjny w Polsce (pytanie nr 11).
  • 74% zaznaczyło poprawną odpowiedź w pytaniu nr 9.
  • 65% uczestników quizu wiedziało, że pierwsze 100 znaków dla słów kluczowych jest najbardziej istotnych dla pozycjonowania w App Store.

Zatem podsumowując – czy branża poradziła sobie dobrze? Moim skromnym zdaniem mogło być ciut lepiej, ogólny poziom dobrych odpowiedzi wynosił ledwo ponad 70%. Wiem, że trudne były pytania wielokrotnego wyboru, ale z drugiej strony, jeśli ktoś jest obeznany w temacie to i one nie powinny stanowić dla niego większego problemu. Jedna pocieszająca kwestia – ten sam quiz, ale z innym kodem, puściliśmy na Facebook’u licząc na to, że rozwiążą go osoby spoza branży. Rezultat? 52 rozwiązane testy, ze średnim wynikiem na poziomie 60%. Na the tych wyników branża nie wygląda już tak najgorzej, prawda? ;)

Ikona wpisu: flickr.com Robbie

Skomentuj

3 odpowiedzi na “Branża mobile na dywaniku – wyniki QUIZu”

  1. Odpowiedzi napisał(a):

    Brak boldów w pytaniach, Kasiu popraw proszę bo ciekaw jestem odpowiedzi : )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj także

Mobile 15 - 05 - 2014

Dwukierunkowa komunikacja SMS – co tak naprawdę oznacza? Zapraszam na wywiad z Wojtkiem Kaczmarkiem, SMSAPI


Shares: 0
Mobile 20 - 09 - 2013

Mobile addicted – ku przestrodze!


Shares: 0
Event 27 - 02 - 2013

MWC – DAY 2! User Experience is the King! by Piotr Adamczyk, MEC


Shares: 0
Biznes 31 - 03 - 2017

Czego nikt Ci nie powie o prowadzeniu własnego biznesu


Shares: 0
Udostępnień